DELİ DUMAN

        Emrah Serbes'in Erken Kaybedenleri'ni okuduktan sonra birde çok methini duyduğum bu kitabını okuyayım dedim.
Romanda ana karakterimiz 17 yaşındaki Çağlar İyice,9 yaşındaki kız kardeşi Çiğdem'i meşhur etme çabalarını anlatıyor.
Depresif annesi,kardeşi ve it diye bahsettiği Kıyıdere Belediye Başkanı dayısı Altan ile birlikte yaşıyor.TC Sinem Uzun,eski kız arkadaşı Çisem Tirinitiy ve en yakın arkadaşı Mikrop Cengiz'le de tanışıyoruz romanda
Çağlar'a göre kardeşi moonwalkta adeta bir Mayk.Çiğdem'in dansını öve öve bitiremiyor.Yetenek yarışmasının elemesinden geçemeyince,Mikrop'la beraber Çiğdem'e bir klip çekip Youtube'a yüklüyorlar.Tıklanma sayısı giderek artarken o da nesi ortaya bir Gezi Park'ı olayı çıkıyor ve Çiğdem'in videosu izlenmez oluyor.Çiğdem abisine Gezi Parkı'na gidip tomaların önünde dans etmek istediğini o zaman herkesin onu izleyeceğini söylüyor.Tabi Çiğdem bu durur mu evden kaçıyor.Arkasından onu bulmak için Çağlar da Gezi Parkına gidiyor.Günlerce kaldığı gezi parkını ve orada yaşadıklarını bize anlatıyor devamında.
        Kitap adeta sosyal medyayla iç içe.Şöyle ki instagram,facebook,msn adreslerine rastlıyoruz.Meraklısına:
Mikrop Cengiz'in İnstagram hesabı altinelkadraj_96 kendisi Çağlar'ında dediği gibi tam bir amatör siyah beyaz fotoğrafçısı
Çağlar İyice'nin msn adresi geceninsabirlisesi@gmail.com
        Kitaptaki benzetmeler ve isim vermeden yeniden adlandırmalar bence tam yerinde olmuş
-Ya kime verecektiniz mecbur bize partisi
-Dedemi kanser eden parti
-Ağaç diye geldik organizasyonu
-Direnişle birlikte izlenme rekoru kıran kanal

        Bana göre kitabın eksisi çok fazla küfür içermesi (Emrah Serbes'in dili böyledir ama okuyunca hak vereceksiniz) ve Migros,Kipa,Superfresh gibi bir çok markaya hele hele de sıklıkla Iphone'a yer vererek adeta sanal reklam uygulamasını kitabına uyarlamış gibi olması.
Next PostSonraki Kayıt Previous PostÖnceki Kayıt Ana Sayfa

16 yorum:

  1. heheee, komik karışık dolu kitapmış he. hiç okumadım bu yazarı kiiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle bi kitap ben de okumakta geç kaldım.Gezi de epey ünlenmişti.Emrah Serbes'in yeniden koyduğu isimler,esprileri,tespitleri epey güzel oluyor.

      Sil
  2. Benim de adını çok duyduğum bir türlü okuyamadığım bi kitaptı;) Paylaşım ii oldu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende ondan dolayı okudum ama Deli Duman'ın popülerliği Gezi Parkı'nı da anlatması keşke kitabın başlarındaki gibi devam etseymişte anlatmasaymış

      Sil
  3. merak ettiklerimden biriydi oldukça ilginçmiş doğrusu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selim İleri,Emrah Serbes için zamanın ruhunu yansıtan bir yazar diyor.Gerçektende öyle tam günümüz yazarı

      Sil
  4. Ben de aldım, daha okumadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hem kitapta ne anlatıldığını hem beğenip hemde beğenmediklerimi yazdım ona göre okuma sıranıza ekleyebilirsiniz :)

      Sil
  5. Merhaba bloguma beklrimm takipteyim :) basarilar diliyorum

    YanıtlaSil
  6. Emrah Serbes çok farklı kafaya çok farklı bir düşünce tarzına sahip olan, doğal olmayı seven ve bunu yaşatmayıda isteyen özel bir insan. Özellikle; Her temas iz bırakır ve Son hafriyat kitaplarını kesinlikle okumanızı tavsiye ederim. Ayrıca Meryem hanım güzel bilgilendirmeniz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim.Evet dediğiniz gibi çok farklı Emrah Serbes için denebilecek en güzel şey günümüz romancısı ve bence kendince bir tarzı hatta akımı bile olabilir :)
      Tavsiyelerinizi dikkate alacağım

      Sil
  7. Farklı bir kitap , Ya kime verecektiniz mevbur bize partisi hiç yabancı gelmedi :). Gerçi dedemi kanset eden partiyide biyerlerden tanıyorum gibi :)

    kurabiyecimiss.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alıntılar öyle gerçekten farklı bir kitap yeni jenerasyon yeni bir tarzla geliyor

      Sil