Kitap Alışverişim 2 Sahafa Gittim Pişman Oldum


Kitapları internetten almaya alıştığım bu günlerde epeydir kitapçıya gitmediğimi fark ettim. Geçenlerde de arkadaşlarla sahaflardan bahsedince ilk kez sahaftan kitap almayı düşündüm. Kayseri de sahaf bulmak kolay değil. Genellikle gidilen bir sahaf var ve bende oraya gittim. Sahaf amcamız, gelen kitapları temizler, onarır, güzelce ciltler ve size hazırlar. ( giden arkadaşlar uyardı aman dikkat korsan da çıkabilir diye )

Kapıdan girince yüze çarpan kitap kokusunu da epey özlemişim. İnternet alışverişinde sepette bekleyen kitapları sordum. Sadece Kırmızı Pazartesi varmış. Satranç yeni satılmış. Neyse bari Kırmızı Pazartesi' yi alıp çıkayım derken çok istediğim Serenad' ı 10 liraya görünce dayanamadım onuda aldım. Bu aralar yine durduramıyorum kendimi cebimdeki son paraları kitaplara veriyorum.

Buraya kadar her şey güzeldi. Bu post bir haftadır taslaklardaydı. Çünkü internetten de sipariş vermiştim ve onlarda gelince yazının devamına ekleyip yayınlarım diye düşünmüştüm. Gelgelim ki ben korsan çıkar diye uyarı verirken korsan almışım da haberim yokmuş.Ciltler demiştim ya meğerse biz kitabı açmayınca fark etmeyelim diyeymiş. Gerçi ben açınca da anlamamıştım. Ben sanıyordum ki bandrol olan kitap korsan olamaz öyle bir şey yokmuş. Sahte bandrol diye bir şey varmış. Kitabın kimi sayfalarındaki renkler koyu kiminde ki açık zaten yazılar düzgün değil sayfalara kaymış şekilde basılmış. İlk defa sahaftan kitap alan ben böyle bir durumla karşılaştım internetten korsan kitap nasıl anlaşılır diye araştırdım. Şöyle oluyormuş:

Baskı tekniğinin ikinci sınıftır. Sayfaları silik ve baskı hataları vardır. Sayfa düzeni bozuk, bazı kitaplarda sayfa sayısı eksiktir. Kağıt kalitesi orijinaline göre daha düşüktür. Kesim hataları vardır. Kapak kağıdı ince, renkleri bozuk ve soluktur, orijinallerinden kopyalandığı ilk bakışta anlaşılır. Cilt baskılarındaki yapıştırıcılar kalitesiz olduğu için sayfaları kısa sürede dağılır, yerinden çıkar.

Eee şimdi ne mi yapacağım en yakın zamanda gidip geri vereceğim zaten Serenad' ı okuyamadım. Bu şekilde de okuyamam 




Next PostSonraki Kayıt Previous PostÖnceki Kayıt Ana Sayfa

16 yorum:

  1. Öncelikle geçmiş olsun, lakin sana diyeceğim şu; esnafa gittiğinde muhtemel yanıldığını ve kitapların orjinal olduğunu söylecek. Bunu anlamakta maalesef ki internette bahsedildiği kadar kolay değil. Orjinallerinden daha iyi basılmış korsanlar gördüğüm için bunu diyorum :)
    Neyse lafı fazla uzatmadan şunu diyeyim; sahaftan kitap alacaksanız mutlaka kişi ile olan diyaloğunuz olsun. Çünkü esnaf kafası olmayan bazı satıcılar sadece aldıkları paraya bakıyorlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol Cahil Okur. Öyle valla emeğe ve emekçiye saygı yok maalesef

      Sil
  2. Sahtecilikte çağ atlamışlar desenize. Sahaflardan daha basılmayan kitapçılarda bulunamayan eski Kitapları alırdım sadece. Gecmiş olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende şaşırdım. Kitapları internetten almaya devam etmeye karar verdim

      Sil
  3. Çok üzüldüm,büyük geçmiş olsun.
    Hem emeğe saygısızlık yapıldığı için üzüldüm,hem korsan kitaplar baskı kalitesiyle okuyucuyu-haliyle seni-da rahatsız ettiği için üzüldüm,hem de ilk sahaf deneyiminde böyle kötü bir tecrübe yaşamana üzüldüm.
    Sahafları bir kültür olarak görüyorum ben.Böyle o güzel şeye leke getiren insanlar olması ne kadar kötü:(
    Tekar geçmiş olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Ivırcı Zıvırcı. Bende çok üzüldüm. Kayseri de doğru düzgün sahaf yok ama yinede sahata satılması çok çok üzücü. Bende kültür olduğu düşüncesindeyim diğer illerde durum daha farklıymış

      Sil
  4. Bu inceliği göstermeniz bile çok hoş...korsan kitap çok var. Ama kitaplar cidden çok pahalı bazı insanlar için. Lüks geliyor bir yerde. Korsan almaya mecbur kalıyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pahalı bulunmasına hak veriyorum ama internette uygun oluyor. Tabi kitaplardam vergi alınması da ne kadar doğru o da tartışılır

      Sil
  5. Adana'da korsan kitap satışı çok yaygın. Hatta sadece korsan kitap satan kitapçılar var. zamanında ben de korsan aldığım için korsan kitabı ayırt edebiliyorum. Bandrol olması kitabın orijinal olduğu anlamına gelmiyor. kitap genel olarak soluk ve kötü görünüyor. Ben de Zülfü Livaneli'nin Edebiyat Mutluluktur kitabını korsan almıştım. Birkaç sayfası eksik çıkınca çok üzülmüştüm. Neyse ki artık korsan almıyorum.

    Mutlaka o sahafa git ve paranı geri iste. eğer vermezse şikayet edeceğini söyle. O adamın kitabın korsan olduğunu bilmeden satması imkansız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gideceğim. Gerçekten okuyamıyorum ve okumak içimden gelmiyor. Hem de Serenad' ı çok istediğim halde

      Sil
  6. Sinir oldum şimdi ya.. Emek hırsızlığı zaten hırsızlığın her türlüsüne sinir oluyorum ama bu da çok kötü.. Öğrencisi de gidiyor oraya maddi durumu iyi olmayan ama okumayı seven de gidiyor şu yapılan iğrenç ya... Ben de korsan kitap okuyamam .. Bir şekilde elime geçtiyse de muhakkak gönderirim kendisini :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende göndereceğim :)
      Nasıl okuyolar hayret ediyorum valla.

      Sil
  7. Hiç anlayamadım şimdiye kadar , ben sahaftan almayı seviyorum. bazen talihsizlikler olabiliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sahafları bende seviyorum ama sahaftan almak istemiyorum artık

      Sil
  8. Yer sergisinden kitap alıp ağzı yananlardanim. Sayfaların bazısı silik ve eksik çıkmıştı. Ders olmuştu bana, bir daha da itibar etmedim. Umarım bir daha böyle bir talihsizlik yaşamasınız...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizinki de çok kötü olmuş. Umarım kitap severler olarak hiç böyle durumlarla karşılaşmayız :)

      Sil